Aanvraagproces EH4
In onderstaande artikel ziet u het stappenplan voor een aanvraag op niveau EH4.
Tip1: Kijk vooraf goed bij uw dienstverlener waar u wilt inloggen welk niveau vereist is. Een aanvraag op niveau EH4 is niet altijd nodig, het meest verkocht niveau eHerkenning is EH3.
Tip 2: Een aanvraag EH4 kan alleen voltooid worden als u in het bezit bent van een thumbprintnummer welke gekoppeld is aan een PKI certificaat. Klik hier voor meer informatie over PKI certificaten
Stap 1: Ga naar https://www.reconi.nl/aanvraag-eherkenning-eh4/
Stap 2: Controleer alle gegevens die benodigd zijn voor een aanvraag op niveau EH4
Stap 3: Klik op
Stap 4: Vul uw gebruikersnaam/e-mailadres in
Stap 5: Open uw e-mail en valideer uw e-mailadres door op de blauwe button te klikken, u kunt de huidige webpagina sluiten.
Stap 6: Verificatie van uw mobiele nummer, voer uw mobiele nummer in en klik op ''volgende''
Stap 7: Voer de eenmalige SMS code in welke u op uw mobiele telefoon heeft ontvangen en klik op ''volgende''
Stap 8: Kies uw wachtwoord en klik op ''volgende''
Stap 9: Voer uw KvK nummer in en klik op ''volgende''
De vraag ''wilt u eHerkenning gebruiken voor een specifieke vestiging van uw organisatie staat standaard op ''Nee'' ingevuld. Als u ''Ja'' selecteert kunt u bij sommige organisaties niet inloggen.
Stap 10: Controleer uw organisatiegegevens en klik op ''volgende''
Stap 11 (tabblad3): Voer de persoonsgegevens in van de gebruiker van het EH4 eHerkenningsmiddel, selecteer uw bevoegdheid en eindig met ''volgende''
➡️ Klik hier voor de uitleg voor het vinden van uw thumbprintcertificaat
Stap 12: Controle op het e-mailadres, uw eHerkenning is persoonsgebonden. Klik ''Ja'' als de gegevens kloppen.
Stap 13 (tabblad4): Selecteer de machtigingen en de geldigheidsduur en klik op ''volgende''
Is er sprake van een gezamenlijke bevoegdheid volgens het KvK uittreksel krijgt u nu tabblad 6. Vertegenwoordigers te zien. Voeg hier alle bevoegd vertegenwoordigers aan welke geregistreerd staan in het KvK uittreksel.
Omdat er sprake is van een gezamenlijke bevoegdheid dient er één van de bevoegd vertegenwoordigers zich te identificeren. Geef bij tabblad 7. Identificatie de gegevens op van te identificeren bevoegd vertegenwoordiger.
Stap 14: Controleer het factuuradres en klik op ''Volgende''
➡️ PO/Referintienummer is optioneel voor uw eigen administratie
➡️De factuur ontvangt u nadat het eHerkenningsmiddel geactiveerd is.
Stap 15: Controleer uw aanvraag, vink de akkoordverklaring aan en klik op ''Volgende''
Stap 16: Download uw aanvraagformulier en voeg het digitaal ondertekende aanvraagformulier toe aan de aanvraag.
➡️ Klik hier voor meer informatie over het digitaal ondertekenen van uw aanvraagformulier.
Zelfstandig bevoegd | Gezamenlijk bevoegd |
Download uw aanvraagformulier en voeg het digitaal ondertekende aanvraagformulier toe aan de aanvraag. Klik daarna op ''Afronden'' |
Voeg van alle gezamenlijke bevoegd vertegenwoordigers het wettelijke ID bewijs toe aan de aanvraag. Het registratieformulier dient ook met blauwe pen ondertekend te worden door de bevoegd vertegenwoordigers, Het ondertekende registratieformulier dient per post aangeleverd te worden naar het adres terug te vinden op het formulier. |
Stap 17: Klik op afronden en uw aanvraag is ingediend.