In dit artikel leest u de meest gestelde vragen op het gebied van facturatie.
Betaalmogelijkheden
Restitutie aanvragen
Proforma factuur
Spoedkosten
Afgewezen / geannuleerde aanvragen
Betalingstermijn facturen
Betaalmogelijkheden
U heeft de mogelijkheid om de aanvraag van uw eHerkenningsmiddel te betalen via iDeal of creditcard.
Wanneer uw organisatie niet de mogelijkheid biedt om het eHerkenningsmiddel te betalen via iDeal of creditcard, verzoeken wij u om contact met ons op te nemen via het contactformulier met daarin uw aanvraag- en KvK-nummer. Wij bekijken vervolgens of u in aanmerking komt voor achteraf betalen op factuur. U ontvangt de definitieve factuur na verwerking van de aanvraag op het opgeven e-mailadres.
Let op: Indien u handmatig een betaling aan ons rekeningnummer overmaakt, dan wordt dit niet automatisch door onze systemen herkend. Dit heeft als gevolg dat wij uw aanvraag niet kunnen verwerken. Wilt u via een bankoverschrijving betalen? Vult u dan alstublieft eerst het contactformulier in.
Restitutie aanvragen
Indien u een foutieve aanvraag ingediend heeft, is het mogelijk om in sommige gevallen restitutie aan te vragen. Dit verzoek dient binnen 30 dagen na ontvangst van de factuur per e-mail te worden gestuurd naar facturatie@reconi.nl . Na 30 dagen wordt er geen restitutie meer verleend en dient de factuur volledig aan ons voldaan te worden.
Indien wij naar aanleiding van het verzoek besluiten om restitutie te verlenen dienen ten alle tijden de kosten voor de identificatie en het opvragen van het KvK-uittreksel betaald te worden.
Proforma factuur
Tijdens het indienen van een aanvraag voor eHerkenning, kunt u een proforma factuur downloaden. Een proforma factuur is niet officiële factuur en verschilt van een definitieve factuur doordat het niet voldoet aan de formele vereisten die door de Belastingdienst zijn opgesteld. De gegevens op de proforma factuur komen dan ook niet overeen met de gegevens op de definitieve factuur. Deze factuur dient dan ook niet aan ons betaald te worden. Indien u de factuur al betaald heeft via iDeal ontvangt u na verwerking van de aanvraag de definitieve factuur, waarop aangegeven staat dat deze factuur al reeds aan ons voldaan is. U hoeft deze factuur niet nogmaals aan ons te voldoen. Mocht u gekozen hebben voor betalen op factuur dan ontvangt u na verwerking van de aanvraag de definitieve factuur met een betalingstermijn van 21 dagen welke doormiddel van een bankoverschrijving aan ons voldaan dient te worden.
Spoedkosten
Indien u gebruikmaakt van de spoedprocedure, dan worden de kosten van € 50,00 (ex. BTW) in rekening gebracht op de factuur. Indien u de aanvraag vooraf voldaan heeft, worden deze kosten alsnog op de factuur in rekening gebracht en dienen deze doormiddel van een bankoverschrijving aan ons voldaan te worden.
Afgewezen / geannuleerde aanvragen
Indien uw aanvraag voor het eHerkenningsmiddel is afgewezen of geannuleerd, dan wordt een eventuele betaling binnen 5 werkdagen geretourneerd. Omdat de aanvraag niet verwerkt is ontvangt u geen factuur en/of creditfactuur.
Betalingstermijn facturen
Indien u gekozen heeft voor betalen op factuur, dan ontvangt u deze na verwerking van uw aanvraag op het opgegeven e-mailadres. Indien de aanvragen door de beheerder ingediend zijn, wordt er aan het einde van de maand een verzamelfactuur verzonden naar het e-mailadres van de beheerder. Na ontvangst van de factuur heeft u betalingstermijn van 21 dagen. Na uitblijven van de betaling wordt het eHerkenningsmiddel tijdelijk opgeschort en ontvangt de gebruiker een e-mail dat het eHerkenningsmiddel beëindigd is. Na ontvangst van de betaling van de factuur zal het eHerkenningsmiddel weer worden geactiveerd. Om dit te bespoedigen kunt u een betalingsspecificatie e-mailen naar facturatie@reconi.nl.