Alles over het aanvraagformulier

In dit artikel leest u wat een aanvraagformulier is, hoe u deze kunt genereren en waar u deze kunt downloaden.

Wat is een aanvraagformulier?
Aanvraagformulier downloaden
Hoe kan ik een Aanvraagformulier downloaden?
Kan ik het formulier digitaal tekenen?
Hoe verwijder ik foutieve informatie op het formulier?

Wat is een Aanvraagformulier?

Het aanvraagformulier is een document dat u kunt downloaden na het indienen van een aanvraag voor eHerkenning. Het moet ondertekend worden door de bestuurder(s) van uw organisatie. Het formulier wordt ook gegenereerd bij een uitbreiding van uw toegang, bijvoorbeeld bij een upgrade of het toevoegen van machtigingen.

 

Downloaden Aanvraagformulier

Om uw aanvraag voor eHerkenning te vervolgen is het noodzakelijk om het aanvraagformulier te downloaden, uit te printen en te laten ondertekenen door de bestuurder(s) van uw organisatie.

Om het aanvraagformulier te downloaden kunt u inloggen. Maak hierbij de juiste keuze:

  1. Inloggen bij Mijn Reconi – Kies deze optie als u al beschikt over eHerkenning.

  2. Inloggen op uw aanvraag – Kies deze optie als u een nieuwe klant bent.

Volg na het inloggen het volgende stappenplan:

1. Inloggen Mijn Reconi

Bent u een bestaande klant dan kunt u direct inloggen op Mijn Reconi.Volg onderstaande stappen:

2. Inloggen op Uw Aanvraag
(nieuwe klanten)

Heeft u een aanvraag voor een nieuwe eHerkenning gestart? Volg dan onderstaande stappen:

   
Stap 1. Klik hier om in te loggen als u al eHerkenning van Reconi gebruikt. Stap 1. Als u een aanvraag heeft gedaan, dan kunt u hier inloggen.
Stap 2. Ga na het inloggen naar 'Mijn Account' en klik op 'Mijn Aanvragen'. Stap 2. Klik op 'Download het aanvraagformulier' om het formulier te downloaden.
Stap 3. Klik op het potlood-icoon achter de aanvraag en klik op 'Download het aanvraagformulier'. Stap 3. Laat het aanvraagformulier ondertekenen met (blauwe) pen door de bevoegd vertegenwoordiger(s). De bevoegd vertegenwoordiger(s) staan op het KvK-uitreksel.
Stap 4. Laat het aanvraagformulier ondertekenen met (blauwe) pen door de bevoegd vertegenwoordiger(s). De bevoegd vertegenwoordiger(s) staan op het KvK-uitreksel. Stap 4. Stuur het ondertekende formulier per post naar het adres vermeld op het formulier.
Stap 5. Stuur het ondertekende formulier per post naar het adres vermeld op het formulier  
 

Begint uw aanvraagnummer met 016? In dat geval kunt u het formulier niet online downloaden. Deze is per e-mail verzonden aan de in de aanvraag opgegeven bestuurder(s) of beheerder(s).


Kan ik het formulier digitaal tekenen?

Het formulier moet worden uitgeprint, met blauwe pen worden ondertekend en in de meeste gevallen* per post naar ons worden gestuurd. *Bij bepaalde aanvragen kunt u het formulier digitaal uploaden, zoals bij spoedaanvragen of aanvragen op niveau EH2+.


Hoe verwijder ik foutieve informatie op het formulier?

Het formulier wordt gegenereerd op basis van de ingevulde gegevens. Foutieve informatie kan niet digitaal worden aangepast, maar als er een extra handtekening nodig is, mag u een naam doorstrepen en de juiste naam met pen invullen.

Wijzigingen aan e-mailadressen, namen, aanvraagnummer of KvK-nummer zijn niet toegestaan.