Het kan voorkomen dat de NFC-lezer in de gebruikte telefoon en de chip op het identiteitsbewijs niet goed zijn uitgelijnd.
Probeer dan de volgende tips:
- Verplaats het identiteitsbewijs langzaam van boven naar beneden tegen de achterkant van de telefoon, totdat het uitlezen begint. Is het uitlezen begonnen, houdt dan de telefoon zo stil mogelijk zodat de NFC-verbinding niet wordt verstoord.
- Het kan helpen om het hoesje van de telefoon/identiteitsbewijs te verwijderen. Het signaal kan daardoor worden geblokkeerd.
- Het kan zijn dat de NFC-lezer in uw mobiele telefoon is uitgeschakeld. Via uw instellingen kunt u dit inschakelen.
- Gebruik een andere mobiele telefoon. Zolang de identificatie via de app nog niet is afgerond kan het proces nog worden onderbroken en op een later moment worden voortgezet.
- Bij een legitimatiebewijs met een niet-Nederlandse nationaliteit kan het voorkomen dat het legitimatiebewijs geen NFC-chip heeft. Klik hier voor een overzicht van legitimatiebewijzen met een niet-Nederlandse nationaliteit, met of zonder NFC-chip.
- Voor meer tips van AMP Groep, klik hier.