Hoe verwijder ik een gebruiker uit Mijn Reconi?

In dit item leest u hoe u een gebruiker verwijdert.

U kunt als machtigingenbeheerder de gebruikers waarvan een machtiging reeds is verlopen of beëindigd, verwijderen. Dit is uitsluitend mogelijk voor organisaties waar u zelf beheerder van bent. Wilt u de machtigingen

  1. Log in op Mijn Reconi. Kies voor “Beheer” en klik op “Rollen”.
    1. printbeheer-rollen
  2. Klik in het dan getoonde scherm het vakje “Toon ook inactieve gebruikers” aan. Nadat de pagina is geladen zult u actieve en inactieve gebruikers zien.
    2. print-inactieve-gebruikers-weergeven-768x163

  3. Selecteer de gebruiker die u wenst te verwijderen uit de getoonde lijst en klik hierna aan de rechterzijde op het prullenbak-icoon.
    3. print-inactieve-gebruikers-verwijderen

Een eHerkenningsmiddel is een persoonsgebonden middel. Door middel van bovenstaande stappen te doorlopen voorkomt u dat een geregistreerde gebruiker voor uw organisatie kan inloggen. Heeft u toch de wens om het account van de gebruiker volledig te verwijderen? Volg dan de onderstaande stappen.

Volledig verwijderen van de gebruiker: 

Voor het invullen van het opzeggingsformulier heeft u de volgende gegevens nodig: 

  • KvK-uittreksel (niet ouder dan 14 dagen).
  • Kopie identiteitsbewijs van de opgegeven bevoegd vertegenwoordiger(s).

Klik hier voor het opzeggingsformulier.

Het ingevulde opzeggingsformulier kunt u printen en door de bevoegd vertegenwoordiger(s) van de organisatie laten ondertekenen met pen.

Het formulier stuurt u vervolgens samen met de drie eerdergenoemde documenten per post aan:

Reconi BV
Postbus 244
1500EE Zaandam

Let op: Beschikt de te-beëindigen gebruiker over machtigingen voor meerdere organisaties? Wenst u de machtiging voor slechts één organisatie te beeindigen? Vermeld dit dan expliciet op het ondertekende formulier.

Nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen verwerken wij deze binnen enkele werkdagen.
U ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail.