Hoe vraag ik eHerkenning aan voor een uitgeschreven organisatie?

Als uw organisatie is uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel, kunt u voor de uitgeschreven organisatie eHerkenning aanvragen om in te loggen bij de Belastingdienst of het UWV.

Houd rekening met de volgende punten bij het aanvragen van eHerkenning voor een uitgeschreven organisatie:

  • De bewaarder van boeken en bescheiden is niet bevoegd om uw aanvraag voor eHerkenning te ondertekenen.
  • Als er geen bevoegd vertegenwoordiger is vastgelegd in het (bovenliggende) KvK-register, dan kunt u geen eHerkenning aanvragen.
  • Als de uitschrijving van uw organisatie nog niet effectief is, kunt u een regulier eHerkenning aanvragen.
  • De looptijd van dit type eHerkenning is 1 jaar en deze is uitsluitend geldig voor inloggen bij het UWV en de Belastingdienst.
  • eHerkenning voor uitgeschreven organisaties kan alleen worden aangevraagd met een e-mail adres dat nog niet bij Reconi is geregistreerd.

Vereisten voor het aanvragen van een eHerkenning voor een uitgeschreven organisatie:
  • Een recent uittreksel van de KvK. U kunt contact opnemen met de KvK voor een uittreksel, ook indien de organisatie al is uitgeschreven is.
  • Een geldig identiteitsbewijs van de bevoegd vertegenwoordiger(s)
  • Er zal een persoonlijke identificatie plaatsvinden. Onze externe partner AMP Groep zal u hier een uitnodiging voor versturen. De identificatie kan zowel via een app als een persoonlijke afspraak plaatsvinden, in de uitnodiging kunt u hierin een selectie maken.
  • Een aanvraagformulier voor uitgeschreven organisaties; deze word in het aanvraagproces gegenereerd op basis van de door u ingevulde gegevens. Aan het einde van het aanvraagproces kunt u het aanvraagformulier downloaden. Het formulier dient met pen te worden getekend door de bevoegd vertegenwoordiger(s) zoals geregistreerd bij de KvK. Het aanvraagformulier dient per post te worden verstuurd.

Klik hier om een aanvraag voor een uitgeschreven organisatie te starten.