De manier waarop u een ketenmachtiging kunt verlengen, verschilt per situatie. In dit artikel lichten wij de handelswijze in de mogelijke situaties toe.
Verlengen als machtigingenbeheerderVerlengen met eHerkenning
Verlengen zonder eHerkenning
Verlengen namens uw klant (intermediair)
Verlenging zonder eHerkenning:
Als u geen eHerkenningsmiddel heeft, dan kunt u niet inloggen om de ketenmachtiging te verlengen. Wees gerust, u kunt de ketenmachtiging verlengen door deze opnieuw aan te vragen. Het proces om te verlengen is namelijk identiek aan het proces voor het aanvragen van eHerkenning. Klik hier om de ketenmachtiging te verlengen.
Verlenging met eHerkenning:
Heeft u al eHerkenning? Of bent u een intermediair die de ketenmachtiging namens uw klant wilt verlengen? Dan kunt u dit via Mijn Reconi doen door onderstaande stappen te volgen:
1. Log in op Mijn Reconi
2. Kies voor 'Mijn Account' en 'Mijn Machtigingen'.
3. Klik onderaan het scherm op 'Nieuwe ketenmachtigingen aanvragen':
Verlenging als machtigingenbeheerder:
Als machtigingenbeheerder kunt u eenvoudig nieuwe ketenmachtigingen verstrekken of bestaande machtigingen verlengen via Mijn Reconi. Log dus eerst in op Mijn Reconi.
- Kies voor “Ketenmachtigingen”.
- Kies daarna voor de optie “Ketenmachtiging verstrekken”.
- Start de verlenging via de verlengingsknop achter de machtiging of klik onderaan de pagina op "Ketenmachtiging verlengen".
Bent u (nog) geen machtigingenbeheerder, en wilt u dit worden? Klik hier voor meer informatie.