Welk e-mail adres kan ik gebruiken voor het aanvragen van eHerkenning?

Een eHerkenningsmiddel is een persoonsgebonden middel. Dit betekent dat wij geen eHerkenningsmiddel mogen uitgeven als de persoonsgegevens van de gebruiker niet overeenkomen met het bij de aanvraag opgegeven e-mailadres. U dient dus uw eigen persoonlijke (bedrijfs)e-mailadres op te geven tijdens uw aanvraag eHerkenning, of een algemeen e-mailadres van de organisatie.

Tevens zijn wij verplicht om de opgegeven bevoegd vertegenwoordiger op de hoogte te stellen. Deze notificaties worden per e-mail verstuurd naar het in de aanvraag opgegeven e-mailadres van de bevoegd vertegenwoordiger. Hiervoor geldt dus ook dat het persoonlijke (bedrijfs)e-mailadres van de betrokken bevoegd vertegenwoordiger(s) opgegeven dient te worden tijdens het invullen van de aanvraag. Indien de bevoegd vertegenwoordiger liever niet genotificeerd wilt worden heeft u de mogelijkheid om een machtigingenbeheerder aan te stellen.

Meer informatie over het aanstellen van een machtigingenbeheerder vindt u hier.