Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Digitaal Ondertekenen PKI-Overheid Certificaat in Adobe

Volg deze stappen om een PDF-bestand digitaal te ondertekenen met uw PKI-overheid persoonsgebonden/Beroepsgebonden certificaat in Adobe Acrobat.

Stappen

  1. Open het PDF-bestand
    Start Adobe Acrobat en open het PDF-bestand dat u wilt ondertekenen.
  2. Ga naar Gereedschappen
    Klik in het menu op Gereedschappen.
  3. Selecteer Certificaten
    Klik op Certificaten om toegang te krijgen tot de ondertekenopties.
  4. Kies Digitaal Ondertekenen
    Ga terug naar het PDF-bestand en klik op Digitaal ondertekenen. U wordt gevraagd om het ondertekeningsgebied te selecteren.
  5. Teken het Ondertekeningsveld
    Klik en sleep met uw muis over het gebied waar u de digitale handtekening wilt plaatsen.
  6. Kies het Certificaat
    Een pop-upvenster toont drie certificaten met uw naam. Selecteer het juiste persoonsgebonden certificaat om te ondertekenen.
  7. Vertrouwen Instellen (Eerste Gebruik)
    Wanneer u voor het eerst ondertekent, moet u het certificaat als ‘vertrouwd’ markeren:
    • Klik op Vertrouwd en vervolgens op Toevoegen.
    • Als u dit niet doet, kan Adobe een melding geven dat de handtekening ongeldig is. Dit kunt u corrigeren door op de handtekening te klikken en alsnog het certificaat te vertrouwen.
  8. Klik op Ondertekenen
    Bevestig uw handtekening door op Ondertekenen te klikken. Voer daarna uw pincode in om de handtekening te plaatsen. U kunt ervoor kiezen het document te vergrendelen na ondertekening.
  9. Controleer de Geldigheid
    Na het plaatsen van de handtekening kunt u erop klikken om te controleren of de handtekening geldig is.

Uw document is nu succesvol digitaal ondertekend.