eHerkenning upgraden: Het gehele stappenplan

Door te upgraden kunt u uw eHerkenningsmiddel opwaarderen naar een hoger betrouwbaarheidsniveau. De dienstverleners en de diensten die u in het online upgrade proces selecteert, worden aan uw eHerkenningsmiddel toegevoegd. 

Upgrade uw eHerkenningsmiddel eenvoudig naar EH2+ of EH3 in vijf stappen

Wilt u uw huidige eHerkenningsmiddel upgraden naar een hoger betrouwbaarheidsniveau?
Neem vooraf het stappenplan door zodat u weet welke gegevens u nodig heeft om te kunnen upgraden.

Maak nu gebruik van 30% upgrade korting met actiecode: UPGRADE30


Stap 1: Waarvoor wenst u eHerkenning te gebruiken?

Bij een upgrade dient u wederom een keuze te maken bij welke dienstverleners u wilt inloggen. Voor iedere dienstverlener dient u een eHerkenning machtiging te hebben. Hiermee bewijst u dat u bevoegd bent om in te loggen.

Betrouwbaarheidsniveau: De dienstverlener waarbij u gaat inloggen bepaalt het betrouwbaarheidsniveau dat u nodig heeft. Het overzicht van dienstverleners geeft een actueel overzicht van welk betrouwbaarheidsniveau de verschillende diensten vereisen.

Machtigingen: Een machtiging geeft u toegang tot één bepaalde dienstverlener. U kunt kiezen voor specifieke machtigingen of een machtiging voor alle diensten.

Stap 2: Welke gegevens heeft u nodig voor het upgraden van uw eHerkenningsmiddel?

Tijdens het upgraden vragen wij u om de bij ons bekende gegevens te controleren en om bepaalde gegevens nogmaals in te vullen. Bij een upgrade naar EH2+ en hoger dient er een bevoegd vertegenwoordiger opgegeven te worden.

Zie de pagina bevoegd vertegenwoordiger voor meer informatie over wat wordt verstaan onder bevoegd vertegenwoordiger.

Welke gegevens u verder dient op te geven is afhankelijk van het betrouwbaarheidsniveau. In onderstaande tabel kunt u zien welke gegevens er per betrouwbaarheidsniveau worden gevraagd.

Wanneer het nieuwe niveau van de dienstverlener nog niet bekend is zou u kunnen overwegen om een upgrade te doen naar EH3. EH3 is het meest gekozen inlogmiddel en met dit inlogmiddel zit u altijd goed.
reconi-graphics-02-1-1024x457* Indien de gebruiker niet werkzaam is voor de organisatie, dient de aanvrager een kopie van het legitimatiebewijs van de gebruiker met de aanvraag mee te sturen.

** KvK-uittreksel uploaden is noodzakelijk wanneer de bevoegdheid niet automatisch kan worden vastgesteld bij de de Kamer van Koophandel. U ontvangt hiervan automatisch een melding tijdens het aanvraagproces.

Stap 3: Hoe start u een upgrade?

Met behulp van de verzamelde gegevens kunt u uw inlogmiddel upgraden. Door in te loggen op Mijn Reconi kunt u uw upgrade starten. In onderstaande afbeelding ziet u waar u de optie 'upgrade' terug kunt vinden. Nadat u op 'upgrade' heeft geklikt en het gewenste niveau heeft gekozen, kunt u online het aanvraagproces doorlopen.

Is er een Machtigingenbeheerder binnen uw organisatie? Diegene kan het eHerkenningsmiddel via Mijn Reconi voor u upgraden. Door hier te klikken, leest u hoe de beheerder dit kan uitvoeren.


Stap 4: Fysieke identificatie & registratieformulier met natte handtekening​

Voor betrouwbaarheidsniveau EH3 moet u mogelijk fysiek worden geïdentificeerd (bijvoorbeeld wanneer u zelf de bevoegd vertegenwoordiger bent). Dit wordt uitgevoerd door onze partner AMP Groep. Zij nodigen u per e-mail uit voor een identificatie.

Indien u geen bevoegd vertegenwoordiger bent, dient u voor EH3 het registratieformulier te laten ondertekenen met een natte handtekening door de bevoegd vertegenwoordiger(s) en dit op te sturen per post. 

Stap 5: Verwerking upgrade

Zorg dat in de aanvraag alle gegevens correct zijn ingevuld en dat alle bijlagen worden meegestuurd. Zodra wij de documenten hebben ontvangen, verwerken wij uw aanvraag binnen enkele werkdagen. U ontvangt een e-mail wanneer uw upgrade-aanvraag is verwerkt. Vanaf dat moment kunt u gebruik maken van eHerkenning op het door u aangevraagde niveau.