Heeft u een e-mail ontvangen over het verlengen van uw eHerkenningsmiddel? Of bent u reeds ingelogd en wilt u weten hoe u het eHerkenningsmiddel kunt verlengen? In onderstaand artikel leest u alle stappen van het verlengingsproces.
Algemene informatie
Verlenging zelf uitvoeren
Verlenging door beheerder
Verlopen eHerkenning verlengen
Lopende verlenging afronden
Wanneer niet verlengen?
Algemene informatie
Wij sturen u twee maanden voor verloop van uw eHerkenningsmiddel een e-mail. Deze e-mail bevat een link waarmee u de verlenging kunt opstarten. Indien uw organisatie een machtigingenbeheerder heeft aangesteld kan de beheerder uw machtigingen gemakkelijk voor u verlengen via Mijn Reconi met een tijdsduur van 1, 3 of 5 jaar.
Heeft u de e-mail niet gehad? Kijk dan of deze niet in uw SPAM is gekomen.
Verlenging zelf uitvoeren
Indien uw organisatie geen beheerder binnen eHerkenning heeft, dan kunt u de verlenging uitsluitend zelf uitvoeren. Als u zelf de beheerder bent, dan kunt u de verlenging voor uw eigen eHerkenning inclusief beheerdersmachtiging ook uitsluitend zelf uitvoeren.
Voor beide situaties is een getekend registratieformulier benodigd. Deze kunt u aan het einde van het online verlengingsproces downloaden, uitprinten en bij ons aanleveren.
Wilt u tijdens het verlengen additionele machtigingen toevoegen omdat u uw toegang wilt uitbreiden? Of wilt u bij de verlenging ook beheerder worden? In dat geval kunt u in plaats van een verlenging, machtigingen toevoegen. Tijdens het toevoegen van machtigingen wordt uw eHerkenningsmiddel namelijk verlengd met de geselecteerde looptijd. Klik hier voor het stappenplan.
Als er een beheerder binnen uw organisatie is, dan kan diegene de verlenging via Mijn Reconi uitvoeren. Het voordeel hiervan, is dat er geen formulier door de bestuurder(s) getekend hoeft te worden.
Wilt u de verlenging toch zelf uitvoeren? Dit doet u door de volgende stappen te volgen:
1. Log in op Mijn Reconi
2. Klik links bovenin uw scherm op ‘Mijn Account’ en kies hier voor ‘Mijn Machtigingen’.
3. Er opent een nieuw scherm met hierin een overzicht van uw machtigingen. Onderaan het scherm kunt u kiezen voor ‘Machtigingen verlengen’ om de verlenging te starten:
4. Selecteer de organisatie waarvan u de machtiging wilt verlengen en klik op ‘volgende’.
5. Controleer de bedrijfsgegevens. Als deze juist zijn, kunt u op ‘volgende’ klikken.
6. Uw persoonsgegevens worden getoond. Tevens kunt u selecteren of u een (van de) bevoegd vertegenwoordiger(s) bent. Dit is van belang voor één van de volgende stappen van het verlengingsproces:
7. Kies de machtiging(en) die u wilt verlengen. Als u een machtiging voor alle diensten heeft, dan kunt u hier slechts één selectie maken. Heeft u bij uw eerste aanvraag gekozen voor specifieke machtigingen? Dan kunt u per machtiging kiezen of u deze wilt verlengen. Tevens kunt u voor een looptijd van 1, 3 of 5 jaar kiezen:
Call out: Krijgt u in dit scherm te zien dat er geen machtigingen zijn gevonden? Breek dan a.u.b. de aanvraag af. U keert terug in Mijn Reconi; hier kunt u kiezen voor ‘extra organisatie/ machtigingen aanvragen’ in plaats van een verlenging uit te voeren.
8. Klik op ‘Volgende’. De stap die nu in beeld komt, kan per aanvraag verschillen:
- Bent u als Zelfstandig Bevoegd bestuurder opgenomen bij de KvK? Dan kunt u hier -indien van toepassing- uw andere organisaties toevoegen.
- Heeft u een andere bevoegdheid bij de KvK, of bent u geen bestuurder? Dan kunt u in deze stap opgeven wie de andere bestuurders zijn. Voor meer informatie over het minimum aantal bestuurders per situatie, klik hier.
9. Selecteer of u zelf een KvK uittreksel wilt toevoegen, of dat wij deze tegen meerprijs voor u op dienen te vragen.
10. Controleer de facturatiegegevens, en vul indien nodig een eigen referentie in bij ‘PO/Referentienummer’. Dit is een optioneel veld wat u ook leeg kunt laten als het voor u/ uw organisatie niet nodig is om een referentie op de factuur te vermelden. Klik hierna op ‘volgende’.
11. Er verschijnt een overzicht van uw verlengingsaanvraag. Controleer of alle gegevens juist zijn, en lees de voorwaarden a.u.b. door. Is alles correct? Vink de akkoordverklaring af, en kies vervolgens voor ‘Akkoord’:
12. Voeg de gevraagde bestanden toe.
Blijft ‘Afronden’ grijs? Controleer dan of er meerdere knoppen worden weergegeven waaraan u bestanden toe kunt voegen:
U kunt pas verder zodra de juiste bestanden onder de corresponderende knop zijn toegevoegd. U kunt hetzelfde bestand niet onder meerdere uploadknoppen toevoegen.
Zijn alle bestanden toegevoegd? Klik dan op ‘volgende’ of 'afronden'.
13. Selecteer de gewenste betaalmethode, en volg de stappen die in uw scherm getoond worden. Na het uitvoeren van de betaling, komt u terug in uw aanvraag. Let op: Na het betalen kunnen er nog aanvullende stappen worden gevraagd.
14. Download – indien van toepassing- het registratieformulier, en sla deze op. Print deze uit en stuur het formulier met originele (met pen gezette) handtekeningen op. In de laatste stap kunt u uw aanvraag ook eventueel (tegen meerprijs) omzetten naar een spoedaanvraag.
Wij zijn ons ervan bewust dat de documenten reeds zijn toegevoegd aan uw oorspronkelijke aanvraag. Wij vragen de documenten opnieuw op, omdat de bevoegdheid bij de KvK in de tussentijd gewijzigd kunnen zijn. Tevens vernietigen wij legitimatiebewijzen na het verwerken van uw aanvraag. Deze mogen wij niet voor andere aanvragen gebruiken.
Verlenging door beheerder
Wilt u de machtigingen van een gebruiker verlengen? Volg dan onderstaande stappen:
1. Log in op Mijn Reconi
2. Kies bovenin voor ‘beheer’ en ‘machtigingen’.
3. Er verschijnt een nieuwe pagina waar u onderaan voor ‘Machtigingen verlengen’ kunt kiezen:
4. Selecteer de organisatie waarvoor u de machtigingen wilt verlengen. Als het om meerdere organisaties gaat, dan kunt u de machtigingen van (meerdere) gebruikers per organisatie verlengen. Klik hierna op ‘volgende’ en controleer de organisatiegegevens. Klik hierna nogmaals op ‘volgende’.
5. Klik op ‘gebruiker toevoegen’ om de gebruikers waarvan u het eHerkenningsmiddel wilt verlengen handmatig te kiezen. Wilt u alle machtigingen binnen uw organisatie verlengen die voor een bepaalde datum aflopen? Kies dan voor ‘Te verlopen machtigingen’ en vul daarna een datum in:
6. Als u de gebruikers heeft geselecteerd, dan kunt u voor ‘volgende’ kiezen. Er verschijnt een overzicht van alle machtigingen die de opgegeven gebruiker(s) heeft/hebben.
Selecteer de gewenste looptijd, en kies voor ‘volgende’.
7. Controleer of alle gegevens juist zijn, en lees de voorwaarden a.u.b. door. Is alles correct? Vink de akkoordverklaring af, en kies vervolgens voor ‘Akkoord’:
8. In de meeste gevallen is de verlenging nu afgerond. In uitzonderingsgevallen krijgen de opgegeven gebruikers een e-mail waarmee zij de verlenging dienen te bevestigingen. In dat geval worden de machtigingen verlengd zodra de gebruiker dit accepteert.
Alle handelingen die u vanuit uw rol als beheerder doet, worden op de eerste dag van de volgende maand gefactureerd. U ontvangt de factuur per e-mail. Wilt u een proforma factuur ontvangen? Dit doet u door onderaan de pagina op ‘Download Proforma factuur’ te klikken.
Verlopen eHerkenning verlengen
Is uw eHerkenning verlopen? De mogelijkheid om te verlengen hangt er vanaf of u nog machtigingen voor andere organisaties heeft, en of u nog op Mijn Reconi kunt inloggen.
Voor beide situaties is de werkwijze hieronder toegelicht:
U heeft nog actieve machtigingen voor een of meerdere organisaties, en u kunt nog inloggen op Mijn Reconi.
-Nadat u bent ingelogd, kunt u de verlopen machtiging heractiveren door deze als een nieuwe machtiging aan te vragen. Klik hier voor de stappen.
Uw eHerkenningsmiddel en alle organisatie-machtigingen zijn verlopen. U kunt niet meer inloggen op Mijn Reconi:
-Vraag een nieuw eHerkenningsmiddel aan door hier te klikken.
Lopende verlenging afronden
Heeft u uw verlengingsaanvraag nog niet geheel afgerond? In dat geval kunt u deze in Mijn Reconi terugvinden door in te loggen en te kiezen voor ‘Mijn Account’ en ‘Mijn Aanvragen’. Door op het potlood-icoon te klikken, kunt u de aanvraag vervolgen.
Kunt u niet meer inloggen doordat uw eHerkenning is verlopen na het indienen van de verlenging? Klik dan hier om in te loggen.
Wanneer niet verlengen?
eHerkenning is een persoonsgebonden inlogmiddel.
Indien u uit dienst gaat, dan kan uw opvolger een eHerkenningsmiddel aanvragen.
Heeft een voormalig collega (onrechtmatig) diens inloggegevens met u heeft gedeeld, dan is het niet toegestaan om het eHerkenningsmiddel te gebruiken. U kunt een eigen eHerkenningsmiddel aanschaffen via onze website, of via de beheerder binnen uw organisatie.