In dit artikel leest u hoe u uw wachtwoord kunt herstellen, en aan welke vereisten een nieuw wachtwoord dient te voldoen.
Wachtwoord reset eHerkenning
Wachtwoord reset voor een lopende eHerkenning aanvraag
Vereisten voor een (nieuw) wachtwoord
Geen e-mail ontvangen bij wachtwoord herstel?
Telefoonnummer wijzigen bij geen toegang tot geregistreerd nummer
Afhankelijk van uw situatie, verschilt de manier waarop u uw wachtwoord kunt herstellen.
Wachtwoord reset eHerkenning:
Als u al eHerkenning heeft, klik dan hier om uw wachtwoord te herstellen.
Wachtwoord reset voor een lopende eHerkenning aanvraag:
Als uw aanvraag voor eHerkenning nog niet geheel is afgerond, dan kunt u niet via Mijn Reconi inloggen. Klik hier om op uw aanvraag in te loggen. Wilt u toch uw wachtwoord herstellen? Klik dan hier.
Heeft u een nieuw telefoonnummer, waardoor de sms code nog naar het oude telefoonnummer wordt verstuurd? Dan kunt u gebruik maken van het wijzigingsformulier.
De kosten van de wijziging per contactformulier zijn €12,50,-
Vereisten voor een (nieuw) wachtwoord:
Uw wachtwoord dient te voldoen aan de volgende vereisten:
Het wachtwoord:
– Bestaat uit minimaal 8 tekens
– Bevat minimaal 1 kleine letter [a-z]
– Bevat minimaal 1 hoofdletter [A-Z]
– Bevat minimaal 1 cijfer [0-9]
– Bevat minimaal 1 bijzonder teken: [ – _ ! $ % ‘ . = / \ : | ? @ [ ] ^ ` { } ~]
Het wachtwoord mag niet:
– Uw gebruikersnaam bevatten
– Gelijk zijn aan één van de laatste 5 wachtwoorden
Geen e-mail ontvangen bij wachtwoord herstel?
Heeft u op 'wachtwoord vergeten' geklikt en uw e-mail adres ingevuld? En ontvangt u geen e-mail van ons? Hier kunnen meerdere oorzaken voor zijn:
- Uw gebruikersnaam is onjuist. Omdat het ingevulde e-mailadres niet bekend is bij Reconi, ontvangt u hierdoor geen wachtwoord herstel e-mail.
- U heeft een aanvraag gedaan die nog niet is verwerkt. Hierdoor kunt u nog niet inloggen op Mijn Reconi. Klik hier om in te loggen op uw aanvraag. Indien nodig kunt u dan ook een nieuw wachtwoord aanvragen.
- Uw eHerkenning is reeds verlopen, wij adviseren u een nieuwe aanvraag te starten door hier te klikken.
Bent u voor de verloopdatum reeds een verlenging gestart? Deze kunt u vervolgen door hier te klikken. Let op: U kunt alleen op de verlenging inloggen met uw laatst bekende (en werkende) inloggegevens.
Mocht u geen wachtwoord herstel e-mail hebben ontvangen en u wilt inloggen op uw aanvraag, klik dan hier. Zo kunt u opnieuw proberen uw wachtwoord te resetten.
Controleer ook uw spam.