In onderstaand artikel leest u hoe u wijzigingen binnen uw organisatie(s) kunt doorvoeren.
Wijziging van rechtsvorm en KvK-nummer
Adreswijziging voor uw organisatie
Bevoegd vertegenwoordiger(s) binnen de organisatie wijzigen
Uw rechtsvorm en KVK-nummer zijn gewijzigd:
Bij Reconi heeft u uw organisatie geregistreerd op basis van het KvK nummer, zodra uw KvK nummer wijzigt, dan kunt u deze als extra organisatie toevoegen aan uw eHerkenning.
Voor het toevoegen van een extra organisatie kunt u hier het stappenplan vinden.
Is het adres van uw organisatie gewijzigd? Wij zijn verplicht om het adres aan te houden zoals deze bij de KvK geregistreerd staat. Geef uw nieuwe adres daarom als eerst door aan de KvK.
Als dit voltooid is, kunt u via ons contactformulier het nieuwe adres doorgeven.
De adreswijziging zal binnen enkele werkdagen verwerkt zijn.
De bevoegd vertegenwoordiger(s) wijzigen binnen de organisatie:
Het kan voorkomen dat een bevoegd vertegenwoordiger binnen een organisatie verandert. Hieronder ziet u een stapsgewijze uitleg over hoe u de bestuurswissel binnen Reconi kunt doorvoeren.
Voorwaarden:
- Wie kan de wijziging aanvragen?
De aanvraag om een bevoegd vertegenwoordiger te verwijderen kan uitsluitend worden ingediend door:
• De machtigingenbeheerder van de organisatie, of
• Een andere geregistreerde bevoegd vertegenwoordiger (bestuurder) van de organisatie zoals vermeld op het KvK-uittreksel. - Vanuit welk e-mail adres moet de aanvraag worden verstuurd?
De aanvraag moet worden verstuurd vanuit het e-mailadres dat bij Reconi geregistreerd staat voor de machtigingenbeheerder of de bevoegd vertegenwoordiger die de aanvraag indient.
Hieronder volgt een voorbeeldmail voor het wijzigen van de bevoegd vertegenwoordiger(s) binnen de organisatie.
3. Voorbereiding van de e-mail:
• Gebruik onderstaande standaard e-mail om uw verzoek in te dienen
Onderwerp: Rol van bevoegd vertegenwoordiger beëindigen
Inhoud van de e-mail:
Organisatienaam: [vul hier de naam van uw organisatie in] |
KvK-nummer: [vul hier het KvK-nummer van uw organisatie in] |
Naam & e-mail adres bevoegd vertegenwoordiger waarvan de rol moet worden beëindigd: |
1. [Naam en e-mail adres van de eerste bevoegd vertegenwoordiger] |
2. [Naam en e-mail adres van de tweede bevoegd vertegenwoordiger, indien van toepassing] |
3. [Naam en e-mail adres van de derde bevoegd vertegenwoordiger, indien van toepassing] |
4. Bijlagen toevoegen aan de email:
- Voeg een volledig en recent uittreksel van de Kamer van Koophandel (KvK) van de organisatie toe. Dit uitreksel mag niet ouder zijn dan 14 dagen.
- Als er op het KvK-uittreksel bij 'bestuurders' een andere organisatie wordt vermeldt, voeg dan ook de (recente) KvK-uittreksels van desbetreffende bovenliggende organisatie(s) toe.
5. Verzenden van de e-mail.
• Stuur de e-mail met de ingevulde gegevens en bijlagen naar validatie@reconi.nl
Controle en Verwerking
Na het verzenden van uw e-mail zullen wij uw aanvraag controleren en verwerken.