Hoe werkt het koppelen binnen "Mijn Reconi"?

Als beheerder bent u geautoriseerd om een gebruiker te koppelen aan een organisatie waar u beheerder van bent. Na het koppelen wordt de gebruiker zichtbaar voor u als beheerder en kunt u voor hem/haar machtigingen aanvragen binnen “Mijn Reconi”.

1. Log in op Mijn Reconi
2. Klik op het tabblad “Beheer” en ga naar “Verzoeken

3. Klik op de knop “Nieuw Verzoek
4. Selecteer de betreffende organisatie en vul het e-mailadres van de gebruiker in
5. De gebruiker ontvangt een e-mail, waarin wordt gevraagd het verzoek tot koppelen te accepteren
6. Nadat het verzoek door de gebruiker is geaccepteerd, kunnen de machtigingen voor deze gebruiker worden aangevraagd

Voorbeeld: U bent beheerder van één organisatie, en u wilt een gebruiker machtigen welke beschikt over een Reconi eHerkenningsmiddel aangeschaft door een andere organisatie. Om dit te bewerkstelligen, dient u een koppelverzoek in zoals beschreven in bovenstaande instructies. Nu uw organisatie is gekoppeld aan het eHerkenningsmiddel van de gebruiker, kunt machtigingen voor diegene aanvragen.

Volg indien nodig onderstaande instructies voor het toevoegen van machtigingen aan het eHerkenningsmiddel voor gebruikers.

1. Log in op Mijn Reconi
2. Klik op ”Beheer” en daarna op ”Machtigingen”.
3. Vervolgens klikt u onderaan de pagina op Nieuwe Machtigingen Aanvragen”.
4. Selecteer de organisatie waarvoor u de gebruiker wilt machtigen.
5. Selecteer de gebruiker die u wilt machtigen. Indien de gebruiker niet in de lijst voorkomt, kunt u “Toon niet gekoppelde gebruikers” aanvinken.
6. Kies het gewenste betrouwbaarheidsniveau van de machtiging.
7. Zoek in de zoekbalk de dienst waarvoor u de gebruiker wilt machtigen. Wilt u de meest uitgebreide machtiging? Typ dan “alle” in de zoekbalk. Klik vervolgens op de groene knop “Machtiging toevoegen“.
8. Vervolg de overige stappen.